Положення «Портфоліо молодого педагога»
Загальні положення
Справжнє
положення регулює вимоги до портфоліо молодих педагогів, які працюють в позашкільному
навчальному закладі.
Портфоліо
– це спосіб фіксації, накопичення і оцінки індивідуальних досягнень молодого педагога
за певний період часу.
Портфоліо
– робоча файлова тека, що містить різноманітну інформацію, яка відображає
набутий досвід і досягнення молодих педагогів; сукупність документованих індивідуальних
досягнень педагогів.
Портфоліо
– дозволяє врахувати результати, досягнуті педагогом в різноманітних видах
діяльності (навчальній, творчій, соціальній, комунікативній та інших) при
клопотанні про нагородженні або матеріальне заохочення.
Портфоліо
– доповнює традиційні контрольно-оцінні засоби, направлені, як правило, на
перевірку репродуктивного рівня засвоєння інформації молодими педагогами,
фактологічних і алгоритмічних знань і умінь. Оцінка тих або інших досягнень (результатів),
що входять в портфоліо, а також всього портфоліо в цілому або за певний період
його формування може бути як якісною, так і кількісною.
Період накопичення (збору) портфоліо – 3
роки роботи в позашкільному навчальному закладі.
Облік
документів, що входять в портфоліо здійснює методист.
Портфоліо
оформляється у вигляді робочої файлової теки або в паперовому варіанті.
Портфоліо
– вручається молодому педагогу після атестації.
Цілі
і завдання портфоліо
2.1. Основна мета портфоліо – представити значущі освітні результати, забезпечити
відслідкування індивідуального прогресу молодого педагога в широкому освітньому
контексті, продемонструвати його здібності, застосовувати придбані знання і
уміння.
2.2. Портфоліо сприяє вирішенню
наступних педагогічних завдань:
-
відслідкувати індивідуальний прогрес молодого педагога, досягнутий ним у
процесі роботи у позашкільному навчальному закладі, не порівнюючи з
досягненнями інших педагогів;
-
оцінити освітні досягнення молодих педагогів і доповнити результати
особистісного зростання педагога та інших традиційних форм контролю;
-
підтримувати і стимулювати навчальну мотивацію молодих педагогів;
-
заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості самоконтролю
і самонавчання;
-
формувати уміння вчитися – ставити цілі, планувати і організувати власну
діяльність;
-
сприяти індивідуалізації освіти молодих педагогів;
-
закладати додаткові передумови і можливості для успішної соціалізації.
3. Принципи формування портфоліо
-
відкритість (інформація доступна для всіх учасників освітнього процесу);
-
багатоаспектність (оцінювання не тільки знань молодих педагогів, але й умінь
застосовувати їх на практиці, їх соціального досвіду; відстеження динаміки їх
особистого розвитку);
-
змістовність оцінки (оцінюються не тільки показники, але й процес викладання);
-
гуманістична спрямованість (врахування індивідуальних здібностей молодого
педагога);
-
варіативність (урахування індивідуальних цілей, потреб і інтересів педагогів);
-
врахування духу змагання;
-
еволюційний розвиток ідеї.
4. Складові комплексного портфоліо
педагога,
який
вийшов із статусу молодого
Портфоліо
документів – портфель документованих індивідуальних освітніх досягнень
(припускається можливість як якісної, так і кількісної оцінки матеріалів
«портфоліо»). Інформація про участь молодого педагога та його вихованців у
різних заходах та їх результати заносяться в творчу (залікову) книжку молодого
педагога. Документи або їх копії можуть бути вміщені в додатку до портфоліо.
Матеріали, включені в даний варіант:
-
Дипломи, грамоти за участь у конкурсах, змаганнях різного рівня (міжнародний,
республіканський, всеукраїнський, обласний, регіональний, районний), грандів.
-
Сертифікати (посвідчення) установ додаткової освіти, інших організацій, що
здійснюють офіційну взаємодію з органами освіти (ВНЗ, культурно-освітні фонди,
освітні тестування, курси підвищення кваліфікації).
Портфоліо робіт – збір різноманітних творчих, проектних,
дослідницьких робіт молодого педагога, а також опис основних форм і напрямів
його науково-методичної та творчої активності: участь у наукових конференціях,
педагогічних та методичних радах, методичних об’єднаннях, конкурсах
педмайстерності, проходження курсів підвищення кваліфікації та ін.
Даний
варіант порфоліо припускає якісну оцінку, наприклад, за параметрами повноти,
різноманітності і переконливості матеріалів, якості представлених робіт та ін.
Поточним
документом є творча книжка молодого педагога з додатком його робіт,
представлених у вигляді текстів, електронних версій, фотографій,відеозаписів.
Матеріали, включені в даний варіант:
- Проектні роботи. Вказується тема проекту, дається опис роботи.
Можливий додаток у вигляді фотографій, тексту роботи в друкарському або
електронному варіанті.
-
Дослідницькі роботи і реферати.
Вказуються вивчені матеріали, назва реферату, кількість сторінок, ілюстрацій і
т. п.
- Матеріали, які вказують інші форми
творчої активності (участь у
навчально-методичній та організаційно-масовій роботі позашкільного навчального
закладу).
- Курси підвищення кваліфікації (робиться запис про зміст підвищення кваліфікації,
тривалість курсів, форму, в якій проходили заняття, проблема, над якою працював
молодий педагог).
- Розробки відкритих занять (вказується тривалість занять та їх результати).
-
Участь у наукових конференціях,
семінарах (вказується тема, назва організації, що його проводила, форма
участі).
- Технічна творчість: моделі, макети. Прилади (вказується конкретна робота та її короткий
опис).
-
Інші матеріали.
Портфоліо відгуків – включає оцінку молодим педагогом своїх досягнень,
виконаний ним аналіз різних видів діяльності та її результатів, резюме,
планування майбутніх освітніх етапів, а також відгуки, представлені
адміністрацією, батьками вихованців, гуртківцями, педагогами позашкільного
навчального закладу, іншими працівниками системи освіти та ін.
Матеріали,
включені в даний тип:
-
Тексти висновків.
-
Рецензії, відгуки, резюме;
-
Есе;
-
Рекомендаційні листи та ін.
5. Орієнтовна структура портфоліо
молодого педагога
позашкільного навчального закладу
5.1.
Титульна сторінка: ПІБ, дата народження, фотографія, період створення портфоліо
(дата початку і закінчення); ПІБ методиста, що здійснює облік документів, що
входять у портфоліо.
5.2.
Оформлення у вигляді текстів, таблиць, презентацій, моделей, схем, малюнків
тощо (за формою).
5.3.
Життєві плани (на 2-3 та 5-7 років). Молодому педагогу пропонується
сформулювати свої життєві плани на вказаний період і головне – дати відповідь
на питання «Що я збираюся для цього зробити?».
6.
Відповідальні
6.1.
Портфоліо носить іменний характер і формується молодим педагогом самостійно.
6.2.
Відповідальність за заповнення портфоліо покладається на методиста, який
відповідає за об’єктивність і достовірність відомостей, що заносяться в
портфоліо.
6.3.
Методистом проводиться докладний інструктаж (консультація) для молодого
педагога щодо заповнення портфоліо.
http://govuadocs.com.ua/docs/987/index-87843-1.html