смт.Воловець, Закарпатська область


5 червня 2014 р.

Співпраця школи і позашкільного навчального закладу - один з аспектів реалізації творчої, свідомої особистості учня


Позашкільна діяльність розглядається сьогодні як одна з головних ланок безперервної освіти в системі виховання всебічно розвиненої особистості, найповнішого розкриття її задатків і нахилів, створення умов розвитку й підтримання талантів та обдарувань у галузі науки, техніки, мистецтва. Забезпечення при цьому можливостей щодо вибору діяльності, до якої дитина проявляє зацікавленість, створює необхідні передумови для прояву природних здібностей.
Центр позашкільної роботи взаємодіє з різними організаціями, товариствами, вищими навчальними закладами, батьківською громадськістю, але найбільш дієвою є співпраця з загальноосвітніми навчальними закладами району.
Найважливіший аспект у забезпеченні творчого співробітництва – це планування роботи як короткострокове так довгострокове.
Так, в нашому закладі на початку року розроблено план спільних районних масових заходів, з адміністрацією шкіл укладено договори про надання приміщень та ведення контролю за роботою гуртків. Так гуртки Центру працюють у В.Ворітській, Скотарській, Гукливській, Завадській загальноосвітніх школах. Всього на базах шкіл займається 11 гуртків, до навчання в яких залучено 198 дітей.
Для підвищення фахової майстерності педагогів – організаторів шкіл функціонує районне методичне об»єднання, а для керівників шкільних музеїв проводяться семінарські заняття. Під час такої творчої співпраці йде обмін формами роботи, залучення педагогів шкіл до участі в масових та виховних заходах закладу, надання їм методичної допомоги та консультацій щодо планування виховної діяльності, організації виховної роботи з учнівським колективом. В цьому році методичне об’єднання педагогів –організаторів відбулося в Жденіївській ЗОШ І-ІІІ ст., а семінар для керівників шкільних музеїв проведено в істрико-краєзнавчому музеї Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст..
Для успішного керівництва шкільними учнівськими організаціями, їх ефективної роботи при Центрі створено районну асоціацію лідерів учнівського самоврядування «Європа+», в якій лідери шкіл мають можливість проявити свої організаторські здібності, навчитися основним якостям лідера навчаючись у школі «Лідер» та в подальшому забезпечити активність шкільних організацій . В минулому навчальному році започатковані районні конкурси «Учень року» та «Педагог-організатор року», які проводиться один раз у два роки.
Крім того у Центрі позашкільної роботи педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл надаються консультації з питань виховної роботи, організації масових заходів, та багатьох інших питань виховної роботи. У методичному кабінеті Центру зібрана методична література з питань виховної роботи.
Можна сказати, що співпраця педагогічного колективу Центру з освітніми навчальними закладами базується на принципах сучасної педагогіки. У конкретній діяльності педагогів позашкільників та школи є створення єдиного виховного простору. Для цього визначені спільні завдання:
- виявлення інтересів дітей;
- сприяння розвитку творчої індивідуальності;
- створення умов для реалізації вихованцями їхнього творчого
потенціалу,
- формування громадської спрямованості їхньої особистості;
- збагачення досвіду соціальної діяльності. та інші.
Для роботи з обдарованою молоддю району, залучення їх до участі у різноманітних проектах, конкурсах, виставках, фестивалях у Центрі створено районний банк даних обдарованих дітей.
Протягом року було проведено цілий ряд масових заходів, в яких активну участь взяли учні загальноосвітніх шкіл.
Це такі масові заходи як «Скарбниця талантів Воловеччини», конференція учнівської Молоді «Моя Батьківщина – Україна», конкурси дослідницьких робіт «Історія міст і сіл», «Моя Батьківщина –Україна», виставки, відкриті конкурси «Мої права», «Зимові фантазії», «Знай і люби свій край», «Країна юних майстрів», «Дари осені», «Замість ялинки – новорічна композиція», районна виставка «Воскресни, писанко!», юних фотолюбителів «Моя Україно!», малюнка «Зоологічна галерея». Проведено форум лідерів «Новорічно-різдвяні зустрічі» та інші. Організовано і проведено районні конкурси екскурсоводів шкільних музеїв, команд учнівського самоврядування загальноосвітніх шкіл, читців поезій Т.Г.Шевченка.
Про участь учнів шкіл у масових заходах, та їх досягнення свідчить моніторингова таблиця, яка оприлюднена на нараді з заступниками директорів  шкіл.
Отже, основними напрямками зміцнення взаємозв’язків педагогів шкіл і позашкільних закладів є :
1. Створення умов для використання школою творчого потенціалу позашкільних закладів у справі розвитку індивідуальності вихованця, його інтересів та творчих здібностей.
2. Спільний пошук шляхів активізації творчої діяльності дітей як у школі, так і у вільний від уроків час.
3. Координація дій, яка забезпечує повноцінний диференційований підхід до формування професійних намірів учнів.
4. Спільні дії по створенню умов для впровадження позитивного досвіду щодо соціалізації дитячої особистості.
5. Спільне стимулювання розвитку духовно-моральних якостей особистості дитини, інтелектуальних здібностей, трудових якостей і вмінь.
Спільна діяльність педагогів Центру позашкільної роботи і педагогів шкіл має бути спрямована на те, щоб якомога більше вільного часу дитини використовувалось для її гармонійного розвитку, професійному навчанню, розвитку творчих здібностей та нахилів.

Директор ЦПРДТ   Тетяна Тидір



Інші cайти Центру

Як ви оцінюєте наш сайт

Розробка сайту- блогу та дизайн Марії Рудейчук