РОБОТИ ЦЕНТРУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА 2012-2013 н.р.
У зв’язку зі змінами в економічному, суспільному та політичному
житті України все більшого значення набуває відхід від авторитаризму в навчанні
та демократизація освіти. Це стосується і
позашкільної освіти, адже позашкільні навчально-виховні заклади -
широкодоступні заклади освіти, які дають дітям та юнацтву додаткову освіту,
спрямовану на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами, забезпечують
потреби особистості у творчій самореалізації та організації змістовного
дозвілля.
У 2012-2013 н.р. в Центрі позашкільної роботи працювали 25 гуртків і 31 група із загальною кількістю 435 дітей, з них один гурток – індивідуальна робота.
Якщо
порівняти ці показники з минулими роками, то є тенденція на збільшення
зайнятості школярів гуртковою роботою.
В порівнянні з минулим навчальним роком
кількість дітей, охоплених гуртковою роботою зросла на 3,5 % і складає
майже 16 процентів від загальної кількості дітей в районі.
Роботу гуртків
організовано по двох рівнях – початковому та основному.
Початкового рівня -14
груп з 13 гуртків
Основного - 17
груп з 15 гуртків
Гуртків вищого рівня у
закладі немає.
Навчально-виховна
програма закладу реалізовувалась за такими напрямками:
художньо-естетичний 15
груп, 211_дітей
еколого-натуралістичний –2 групи , 19 учнів
науково-технічний -
9 груп, 139 учнів
туристсько-краєзнавчий – 3групи, 41 учень
гуманітарний – 1- 14 учнів
соціально-реабілітаційний – 1-11 учнів
соціально-реабілітаційний – 1-11 учнів
Групи
формуються згідно Положення про позашкільні заклади та Статуту ЦПРДТ. Залежно від профілю, навчальних планів,
програм та можливостей навчально-виховного, тренувального процесу, рівня
майстерності вихованців, учнів.
Середня
наповнюваність у групах за 2012-2013
навчальний рік становила 14 вихованців.
Заняття гуртків ЦПРДТ
проводилися на базі Скотарської, Гукливської, Завадської ЗОШ І-ІІ ст., В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст. та Н.Ворітської школи
–інтернату І-ІІІ ст.. на підставі
відповідних угод з цими закладами освіти.
Навчально-виховний процес
здійснюють 14 основних керівників гуртків та 3 сумісники.
У 2012/2013н.р. педагогами
ЦПРДТ були створені всі необхідні умови
для творчої самореалізації вихованців. Педагогічний колектив працював над
проблемою:
Активність, гарний настрій, співробітництво, спільне навчання
пронизують весь навчальний процес у гуртках.
Пріоритетним у роботі гуртків було: система індивідуальної роботи з обдарованими
дітьми, дітьми з неблагополучних та
малозабезпечених родин, підготовка
старшокласників до проведення науково-дослідницьких і експериментальних робіт,
підвищення фахового рівня педагогічних керівників до вимог сьогодення,
педагогічне наставництво, збереження мережі гуртків.
Свою діяльність педагоги закладу будують на органічному
поєднанні різноманітних форм освітньої діяльності, яка сприяє покращенню
навчально-виховної діяльності в гуртках, їх результативності.
Жодний
гурток у нашому закладі не був схожим на інший. У цьому полягає суть
гуртка, як навчальної форми, його можна пристосувати до різних умов. Учасники гуртка
в першу чергу навчаються, щоб пізнати
щось нове, розвинути свої таланти через пізнання, одержати нові знання і уміння, які приведуть до нових можливостей. І другий аспект
- організація відпочинку і
розваг.
На
заняттях гуртків використовуються різні
форми проведення
занять - як стандартні так і
нестандартні.
Популярними і
найбільш дієвими є такі заняття як : ділові ігри, прес-конференції, театралізовані
заняття, консультації, взаємонавчання
учнів, заняття - творчості, аукціони, творчі
звіти, конкурси, заняття фантазії, концерти, діалоги, рольові ігри,
заняття конференції, уроки-подорожі, уроки-дослідження;
уроки драматизації та інші. Серед усіх
форм проведення занять найцікавішими для
вихованців є інтелектуальні ігри та
конкурсно-розважальні програми, завданням
яких є розвиток і перевірка кмітливості, ерудиції
вихованців; активізація розумової та пізнавальної діяльності. Це такі як брейн-ринг, турніри
ерудитів, цікаві вікторини, розважально-
конкурсна програма «Подорож у
казку», «Поле чудес», «Танці без зірок» та заняття – екскурсії, які носять навчальний і
дослідницький характер. Під час екскурсій діти вчаться вести спостереження предметів, явищ, процесів
. У поєднанні з поясненням педагога, демонструванням певних об'єктів, зі
збиранням матеріалу для гербаріїв і колекцій, з виконанням робіт практичного і
дослідницького характеру, ці форми
роботи набирають все більше популярності
серед вихованців.
Вихованці гуртків Центру приймали участь у багатьох масових
заходах, які проводилися як у ЦПРДТ так
і на районному та обласному рівнях. Це такі як:
районне свято до Дня працівника освіти, свято Осені, «Іде святий
Миколай», «Новорічно – різдвяні
зустрічі», святкування Міжнародного жіночого дня, великодніх
свят, Міжнародного дня захисту дітей.
Приймали участь у районних та обласних
конкурсах та виставках: поетів і прозаїків «Струни душі», виконавців естрадної пісні «Крок до зірок» та
«Червона рута», малюнку «Мої права», декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і
люби свій край», виставці з фітодизайну «Золота осінь» та «Зимові фантазії»,
виставці «Українська народна іграшка», писанкарства «Воскресни, писанко!»,
обласному молодіжному фестивалі «Арт –
революція», обласному конкурсі «Майбутній кутюр’є», обласному
конкурсі - акції «День зустрічі
птахів», фотовиставці «Моя Україно!»,
декоративно –прикладного мистецтва «Ми таланти твої, Закарпаття!» та інших.
Кожен
керівник гуртка планував та реалізовував свою діяльність за профілем гуртка,
враховуючи проблемне питання, річний план Центру та програму гуртка. Педагоги координували всю
виховну роботу із вихованцями з урахуванням вікових та індивідуальних
особливостей дітей, їх нахилів і інтересів, створювали умови для організації
змістовного дозвілля, проводили відповідні заходи щодо збереження контингенту
вихованців, профілактики правопорушень, травматизму, техніки безпеки, правил
дорожнього руху.
Підготувала метоист ЦПРДТ М.Рудейчук