Воловецький центр позашкільної роботи і дитячої
творчості
Розробка заняття гуртка образотворчого мистецтва
Керівник
Гулович
Лариса Василівна
Тема: Твори добро на радість людям і
духовно ти зростай.
Мета заняття : вчити дітей методам ведення дискусії; відстоювати свою точку зору; розвинути вміння
малювати на задану тему і заданий час; виховати почуття доброти і ввічливості
стосовно до інших.
Обладнання: презентації, чорна скриня, ватман,олівці, музика.
Тип заняття : комбіноване.
Форма заняття: групова.
Вид заняття: дискусія у стилі
" Телевізійного ток-шоу".
Хід
заняття
І. Організація гуртківців до заняття
ІІ. Оголошення теми і мети заняття
Діти, сьогодні у нас не просте заняття, а заняття
- дискусія у стилі
"
Телевізійного ток-шоу" , темою
якого є : " Твори добро на радість людям
і духовно ти зростай".
ІІІ. Основна частина заняття
- Перед тим як розпочнемо наше ток-шоу,
познайомимось із його правилами.
1. Вибираємо двох експертів, які слідкуватимуть
за проходженням дискусії. Експерти мають право давати додаткові завдання,
запитання дискутуючим;
2. Решта гуртківців ділиться на три команди,
вибирають капітанів, які і братимуть участь в дискусії, всі інші будуть в ролі глядачів;
3. Слово для виступу надає лише ведучий, який
може зупинити виступаючого,якщо той перевищив ліміт часу;
4. Час виступу дискутуючих становить одну
хвилину.
-Всім зрозумілі правила? Тоді розпочинаємо.
1.Ток-шоу
(лунає музика)
Ведучий : Як часто нам доводиться зустрічати
добрих людей? Як часто ми робимо добрі справи? Чи впливає добро на наш духовний
розвиток?
Ці та
інші питання ми розглянемо у нашому ток-шоу.
Ведучий: Хочу представити учасників : наші
експерти(імена гуртківців), наші дискутуючі ( Імена гуртківців), і наші
глядачі. Прошу поаплодуймо їм.
2. Побудова асоціативного куща
Ведучий: "Добро,- як говорив В.
Сухомлинський,-це справжнє тепло серця, яке одна людина віддає іншій".
Звідси
випливає,що роблячи добро ми духовно зростаємо і водночас людині стає легше
жити.
"Добро"-що це таке? Яке воно
добро?
До слова прошу наших дискутуючих, продовжіть
думку "Добро-це....."
( презентація )
(учасники дискусії називають які асоціації у них
викликає слово "добро")
3. Метод "Прес"
-Я попрошу асистента принести чорну скриньку.
Відкриємо її. Тут лежать завдання. Перше завдання містить прислів»я,яке я вам
зараз прочитаю :
"Учись добро робити, воно дорожче за
золото".
- Перед тим як подискутувати чи справді добро
можна прирівняти до золота,прошу ознайомитися із матеріалами,які знаходяться на
ваших столах.Це етапи проведення дискусії . Отож ознайомимося із цими етапами:
І етап. Висловіть свою думку щодо цього
твердження. Поясніть у чому полягає ваша точка зору, починаючи зі слів " Я
вважаю що....".
Наприклад: Я вважаю, що саме добро-це
безкорислива діяльність, яка не чекає винагороди і створюється без участі
особистих переконань.
ІІ етап. Починаючи зі слів " Тому
що....." поясніть причину появи
цієї думки.
Наприклад : Тому що,добра справа вважається
справді доброю,якщо вона робиться без створення плану дій на основі якого
утілюється у життя.
ІІІ етап. Використовуючи слова "
Наприклад", наведіть факти на підтримку вашої позиції.
Наприклад: Наприклад, як говорив В.
Сухомлиньський:"Добро-справжнє тепло серця,яке одна людина віддає
іншій".І це справді так воно не несе якісь лихі помисли і не чекає за це
винагороди .
ІV етап. Починаючи зі слів "Таким
чином...." або " Зваживши на попереднє висловлювання......"
зробіть висновок.
Наприклад : Таким чином, добро- це безкорислива
діяльність, яка приносить усім моральне і духовне задоволення. І шлях звідки
воно береться прослідкувати не можливо, тому що воно твориться просто за так.
Ведучий: І так уважно слухаємо, питання для
диспуту : поясніть у чому полягає ваша точка зору :"Учись добро робити,
воно воно дорожче від золота". На роздуми дається п*ять хвилин.
(лунає музика)
Ведучий: Час пройшов. Пам»ятаємо, що час виступу одна хвилина. Отож питання:
"Учись добро робити, воно дорожче за золото" . Дізнаємось чи залежить
добро від духовного розвитку людини. І так надається слово гуртківцю ( ім»я
гуртківця). У вас одна хвилина.
Гуртківець 1 : Я вважаю, що творити добро для
когось є невід»ємною частиною духовного росту. Тому що добрі діла мають властивість
повертатися, у різних його виявах( допомога з боку інших людей, везінням і так
далі). Наприклад, як говорять старі люди:"Роби добро і воно повернеться
сторицею".Таким чином, духовний розвиток ніяк не може бути без доброти,
він відображається як у людських справах
так і у її ставленні до інших людей.
Ведучий : Добре, а що на це скаже ваш опонент?
Будь ласка представтеся. Чи погоджеєтесь ви з думкою, чи ні? Зараз почуємо, у
вас одна хвилина.
Гуртківець 2 : Я вважаю, що добро - сенс
людського життя. Тому що сенс життя- це і є духовний розвиток. Наприклад,якщо
людина робить комусь постійно зло, то вона деградує як морально так і духовно.
Таким чином, добро стає невід*ємною частиною людського життя, без якого б не
відбувся рух у майбутнє.
Ведучий: Багато аргументів, але послухаємо
наступного учасника дискусії. Чи погоджуєтесь, чи ні ви з думками ваших
опонентів. У вас одна хвилина.
Гуртківець 3 : Я частково погоджуюся, а частково
ні. Я вважаю, що духовний розвиток залежить від виховання у родині, а саме від
того скільки добра і любові віддали батьки дитині. Тому що,як ставляться батьки
до своїх нащадків так в подальшому і вони будуть ставитися до оточуючих.
Наприклад, часто зустрічаються випадки коли батьки надто опікуються над
дитиною, і вона виростає егоїстичною натурою, яка не вміє віддавати своє добро
оточуючим, а лише чекає його взамін. І
навпаки, коли обділена увагою дитина ділиться своїм добром з іншими, і
не чекає його взамін. Таким чином,
настільки людина добра, настільки вона розвинена.
Ведучий:Прослухавши точки зору дискутуючих. Хотілося б почути і наших експертів. Скажіть
будь ласка, чия точка зору була
найяскравіша, чия сподобалась найбільше?
( відповіді експертів)
4. Дерево рішень
Ведучий: Можливо, у вас є ще питання до наших
учасників.
Експерт 1 : Я хочу лише доповнити точки зору
наших дискутуючих словами Мономаха:" Не давайте ображати народ ні в селах,
ні на полі, щоб вас потім не проклинали. Куди підете напоїть, нагодуйте
бідняка....." І в цьму я вбачаю духовний ріст людини, як створіння планети
Земля.
Експерт 2 : Я приєднуюся до слів мого колеги. І
прошу підійти, кожного учасника до нашої скриньки і витягнути по одному
конверту. У конвертах знаходяться завдання, що потребують великих роздумів, які
потрібно не лише озвучити,а й намалювати.
Ведучий: Вам
дається п*ять хвилин на обговорення з вашими командами. Для зображення
відповіді надається 10 хвилин.
V. Самостійна робота гуртківців.
( перегляд презентації " Добрі вчинки")
VІ. Перегляд готових робіт
Ведучий : Час вийшов. Будь ласка , кожен
дискутуючий прочитає своє завдання, і прокоментує що тут зображено.
Завдання: 1. Будь завжди ввічливим.
2. Захищай слабого.
3. Будь милосердним,
чуйним, сердечним.
Ведучий: Прошу наших експертів, оцінити старання
учасників диспуту.
Експерт: Я пропоную помінятися місцями і
домалювати в опонентів свої ідеї. Час виконання п»ять хвилин.
Ведучий: Будь ласка прокоментуйте зображене.
VІІ.Підведення підсумків
5. Свічка
(по колу передається свічка, лунає музика)
Ведучий: Запалімо свічку- символ людського
життя,символ його швидкоплинності і духовного росту.
І хочу завершити наше ток-шоу словами:
Повір у
себе, ці слова як гасло,
Їх кожен
день у пам»яті читай.
І щоб
ніколи віра не загасла-
Твори
добро й духовно ти зростай,
І кожен
день, і час свій пам»ятай.
Вірьмо у себе, у своїх рідних,у свою країну й
духовно зростаймо. До нових зустрічей!