План
засідань районного методичного об»єднання педагогів-організаторів на 2012-2013
навчальний рік
Голова МО – Ковчар Ганна Іванівна,
педагог-організатор Скотарської ЗОШ І-ІІ
ст..,
вчитель вищої категорії
І розділ.
Аналіз роботи методичного об’єднання
педагогів- організаторів за 2011-2012
навчальний рік
Методичне об’єднання створене з метою
підвищення кваліфікації та обміном
досвіду організації виховної роботи з учнівським колективом. До складу входять 15 педагогів – організаторів
загальноосвітніх шкіл та один педагог Центру позашкільної роботи. Всі педагоги
- організатори регулярно проходять
курсову перепідготовку на базі ЗІППО. У першу чергу їх цікавлять такі теми, як
впровадження інтерактивних технологій у процесі організації виховної роботи з
учнівським колективом, використання інформаційно-комунікативних технологій,
адже навчання і виховання мають стати
спільною творчістю педагога та учня,
тобто процесом, при якому обоє зацікавлені у позитивному результаті, прагнути
максимально виявити власний творчий потенціал і досягнути високого рівня знань
і умінь, необхідних для реалізації себе, як особистості, в суспільстві.
І.1. В минулому навчальному році
учасниками МО працювали над першим етапом вирішення таких проблемних питань:
·
Створення ефективного виховного простору шляхом впровадження в
навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
·
Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до
активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності.
·
Координація зусиль навчального закладу, сім’ї, громадськості у
вирішення завдань превентивного виховання учнів.
Сучасне життя потребує активної творчої особистості, сформувати
яку можна лише впровадженням у педагогічну практику сучасних методів навчання й
виховання учнів.
Підвищення рівня професійної
компетентності педагогів
– організаторів здійснювалося шляхом:
- через
діяльність МО педагогів
– організаторів розпочали роботу щодо реалізації
науково-методичної проблеми: «Формування життєвих цінностей особистості,
підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої
життєдіяльності» на першому етапі
опрацювання проблемної теми, яка розрахована на три етапи;
-
діагностування
педагогів-організаторів з метою виявлення конкретних потреб, запитів педагогів,
визначення рівня професійної компетентності.
- підвищення рівня професійної
компетентності педагогів-організаторів
шляхом: осмислення кожним педагогом
власного рівня професійної компетентності, ступеня відповідальності еталонній
моделі; подальшого втілення в навчально-виховний процес Національної
програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів України»; впровадження у виховний процес
сучасних особистісно-орієнтованих технологій (інтерактивне навчання, метод
проектів, інформаційно-комунікаційні технології, створення ситуації успіху та
ін.); поєднання допомоги класним
керівникам в організації роботи із
самоосвіти по організації дитячого класного колективу; сприяння розвиткові
мотивів творчої діяльності, формування потреби в досягненнях; ознайомлення
педагогів з найновішими досягненнями психолого-педагогічної науки, передовим
педагогічним досвідом стосовно організації виховної роботи в школі.
1.2.
Заплановані завдання реалізовані в
повному обсязі.
1.3. За
період навчального року було заплановано та проведено 2 засідання МО та два семінари-практикуми :
Серпень
2011 р. - розглянуто питання:
-
аналіз роботи РМО
за 2010-201і н. р. та завдання на
2011-2012 н.р. На ньому педагоги
ознайомилися з методичними рекомендаціями МОН України та управління
освіти Закарпатської ОДА щодо
організації виховної роботи в новому навчальному році.
-
«Координація зусиль
навчального закладу, державних органів, що здійснюють захист прав та інтересів
дітей, сім’ї, громадськості у вирішення завдань превентивного виховання
учнів». Розглянуто питання про створення системи виховних
заходів, які мають бути спрямована на
вдосконалення способу життя учнів у школі, класі. Про створення комфортних
взаємовідносин між учнями та вчителями,
класними керівниками, педагогом –організатором для того, щоб учні
вибрали для себе правильну соціальну
орієнтацію і усвідомлювали соціальну
відповідальності за свою поведінку.
-
Методичний
фестиваль « Виховуємо особистість».
Листопад 2011 р. - семінар – практикум ц Центрі позашкільної роботи і дитячої
творочсті « Оновлення
виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій у роботі з
дитячим колективом”, на якому розглядались інноваційні форми та
методи роботи педагога-організатора з
учнівським колективом, окремими групами та об’єднаннями дітей за інтересами.
Презентація «
Інноваційні проекти».
Лютий 2012 р. – семінар –практикум «Роль і місце шкільної
преси в системі виховної роботи закладу».
Фестиваль
педагогічної майстерності «Шкільні ЗМІ»
Квітень 2012 р. - засідання МО на тему «Підвищення педагогічної майстерності педагога-організатора як важлива
умова забезпечення ефективності функціонування виховної системи навчального
закладу»на базі Верб»язької ЗОШ І-ІІ ст…Педагогічна майстерність - це
професійне вміння оптимізувати всі види навчально-виховного процесу,
спрямовані на розвиток особистості. Виділяються чотири елементи
педагогічної майстерності: гуманістична спрямованість, професійне знання,
педагогічні здібності, педагогічна техніка. Саме ці 4 елементи і були предметом
обговорення педагогів-організаторів на засіданні круглого столу. Виступили педагог-організатори з
Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст. Погорляк Г.О, Скотарської ЗОШ І-ІІ ст.. Ковчар Г.О.,
В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст..Козик Г.А.У обговоренні та обміні досвідом з цього
питання взяли участь
педагоги-організатори всіх ЗОШ І-ІІІ ст.
Виховний захід «Народні
звичаї і обряди весняного циклу», підготовлений
педагогом-організатором Верб»язької ЗОШ Оксаною Тюк, відображав народні
звичаї, традиції та обряди не тільки села Верб»яж а і центральної
України, показуючи таким чином зв’язок культур західного та центрального
регіонів України. Такі заходи сприяють збереженню та відтворенню вікових
українських традицій, вихованню патріотизму, гордості за свою Вітчизну.
1.4. У процесі роботи МО
педагогів- організаторів
використовувалися різні форми організації роботи: методичний фестиваль,
круглі столи, практичні заняття, професійні дискусії, відкриті виховані заходи,
презентації з використанням мультимедійних засобів, фестиваль
педагогічної майстерності. У МО також працювала творча група з вивчення
теми «Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної,
творчої, особистісно та соціально
значущої життєдіяльності», якою керувала
голова МО Ковчар Г.І.. в результатом роботи були підготовлені методичні рекомендації.
Питання, які виносилися
на розгляд засідань МО, сплановані
згідно графіка.
На жаль, не все із
запланованого було виконане. В силу об»активних причин перенесено на
наступний навчальний рік питання «Виявлення,
апробація та впровадження перспективного педагогічного досвіду:
«Захист моделі учнівського самоврядування в закладах освіти. Дитяче об»єднання «Волонтер»
Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст.».
1.5. 2011- 2012 н.р. педагогами МО були проведені відкриті виховані заходи :
- В.Ворітська ЗОШ
І-ІІІ ст.. – «Організація екскурсійної діяльності в шкільному музеї»;
- Н.Ворітська щкола–інтернат
– проект «Здоровий спосіб життя»;
Всі масові
заходи були цікавими, змістовними,
продуманими з використанням інноваційних технологій.
1.6. Самоосвіта педагогів-організаторів.
У березні було закінчено
проведення атестації педагогічних працівників. Важлива роль в організації методичної роботи належить
методичному кабінету Центру позашкільної роботи і дитячої творчості. В кабінеті
є матеріали з досвіду роботи членів
методичних об`єднань, методичні матеріали з питань організації виховної роботи
в школі, сценарії масових виховних заходів.
Методичний
кабінет Центру позашкільної роботи і дитячої творчості є центром роботи із
запровадження нових форма та методів виховання, перспективного педагогічного
досвіду.
У методичній роботі важливе місце належить
оглядові методичної літератури. Ця форма роботи дає змогу оперативно,
систематично доводити до педагогів важливу інформацію. З метою реалізації
проблемної теми педагогічні надбання кращих педагогів поширюються через видавничу продукцію: брошури
з досвіду роботи, методичні рекомендації. Кращі доробки презентуємо на
районному конкурсі-ярмарку педагогічних ідей та інновацій.
Отже,
цілеспрямована робота з педагогічними кадрами сприяє: глибокому вивченню
теоретичних основ превентивного виховання, досягнень педагогічної науки,
застосування знань на практиці; вдосконаленню педагогічної майстерності;
підвищенню рівня вихованості учнів.
ІІ розділ.
ІІ.1. Завдання МО педагогів – організаторів
на 2012 -2013 навчальний рік
Процес становлення незалежної
демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської
спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному
бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних,
моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного
освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати
ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота,
інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову
протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити
себе і оточуючий світ
Ключовим
нормативним документом у сфері
освітньої політики щодо виховання є наказ Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту України від 31.10.2011 № 1243,
яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів України». Програма розрахована на весь період виховної діяльності з
учнями конкретного класу з урахуванням вікових, індивідуальних та
психолого-педагогічних особливостей
учнів (для роботи з учнями 1-4, 5-9 та 10-11 класів). Метою «Основних орієнтирів виховання» є створення цілісної моделі
виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей.
Одним
із основних завдань є підвищенні рівня превентивної
роботи.
Пріоритетними в роботі мають
бути:
-
упровадження
просвітницької діяльності;
-
впровадження шкільного самоврядування в
начально-виховний процес;
-
ужиття заходів,
спрямованих на підвищення моральності в суспільстві;
-
здійснення моніторингу ризиків
виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді;проведення
профілактичної роботи з неблагополучними сім'ями.
Основні
завдання та зміст діяльності педагога-організатора.
– утвердження в дитячих колективах
принципів демократії, гуманізму, пріоритетності загальнолюдських цінностей;
– координація діяльності дитячих
та юнацьких громадських організацій та об’єднань в школі та поза нею, надання
їм допомоги в роботі;
– співпраця з органами учнівського
самоврядування;
– надання допомоги в проведенні
організаційно-масової і культурно-освітньої роботи;
– прилучення школярів до народних
традицій, звичаїв, обрядів, свят;
– організація учнівських об’єднань
і доброчинних заходів, спрямованих на виховання загальнолюдських цінностей
школярів;
– робота з дітьми з нестандартною
поведінкою;
– організація літнього відпочинку
і дозвілля;
– діяльність щодо впровадження
нових виховних технологій, інноваційних підходів до виховної роботи з дітьми.
ІІ.2.
В 2012-2013 н.р. педагоги МО продовжать працювали
над другим етапом вирішення проблемних питань
·
Створення ефективного виховного простору шляхом впровадження в
навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
·
Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до
активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності.
та
першим етапом науково –методичної проблеми
:
«Формування громадянської свідомості учнівської молоді» .
ІІ.3. Діагностування педагогів –
організаторів з метою виявлення
конкретних потреб, запитів педагогів, визначення рівня професійної
компетентності, ціннісних орієнтацій та мотивів професійної діяльності.
ІІ.4. Підвищення рівня
професійної компетентності педагогів-організатоів шляхом:
-
ознайомлення з проектом моделі методичної роботи на 2012 – 2013 н.р.;
-
формування психологічної, методичної готовності педагогів до роботи над
науково- методичною проблемою та іншими проблемними питаннями на І
та IІ етапі їх
опрацювання;
-
подальшого втілення в навчально – виховний процес Національної програми
«Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних
закладів України», сучасних особистісно орієнтованих технологій (
інтерактивне навчання, метод проектів, інформаційно – комунікаційні технології,
створення ситуації успіху, тощо);
- надання допомоги педагогам-організаторам МО в організації роботи із самоосвіти по новій
науково – методичній проблемі;
- сприяння розвиткові мотивів творчої діяльності, формування потреби в
досягненнях;
- залучення педагогів-
організаторів МО до участі в районному
конкурсі педагогічної майстерності «Світ захоплень»;
- ознайомлення
педагогів з найновішими досягненнями психолого-педагогічної науки, передовим
педагогічним досвідом стосовно організації виховної роботи.
У цьому навчальному
році педагогам –організаторам району
необхідно впроваджувати нові нестандартні форми виховної роботи та інші інтерактивні методи, створювалися
належні умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів – національно
свідомих громадян України, виховання компетентної особистості.
ІІІ. Тематика засідань МО педагогів- організаторів на 2012-2013 навчальний
рік
Засідання 1. СЕРПЕНЬ
І частина
Виступи з питань:
1. «Аналіз роботи
районного методичного
об’єднання педагогів-організаторів за 2011/2012 навчальний рік та завдання щодо удосконалення роботи у 2012/2013 навчальному році».
2. Педагогічний
калейдоскоп:
Презентація
досвідів роботи з проблем:
-
«Проектні технології як засіб соціалізації учнів. Презентація учнівських
проектів»
- «Виховання
громадянської активності учнів, шляхом залучення до роботи в учнівському
самоврядуванні»
- «Патріотичне виховання – як один із напрямків роботи
учнівського самоврядування»
ІІ частина
1. Обговорення та
схвалення плану роботи на 2012/2013 навчальний рік.
2. Шляхи професійного
зростання педагогів – організаторів (атестація, обласні семінари, курси
підвищення кваліфікації педагогів в 2012-2013 навчальному
році).
3. Вибори методичного
активу та розподіл доручень між його членами. Вибори голови МО.
Засідання 2. ЛИСТОПАД
Тема: Роль педагога-організатора
в демократизації шкільного середовища. Розвиток учнівського самоврядування.
Питання для обговорення:
1. Демократизація як важливий
принцип організації шкільного життя.
2. Прогнозування розвитку
учнівського колективу і вдосконалення різних форм самоврядування в
педагогічному й учнівському колективах.
3. Зміст методичної роботи в галузі
учнівського самоврядування.
4. Інноваційні технології,
передовий педагогічний досвід з питань демократизації шкільного середовища.
Практичне заняття
Представлення та захист педагогами –
організаторами електронних презентацій з досвіду роботи учнівських
об»єднань за інтересами .
Виховний захід
Місце проведення:
Підполозянська ЗОШ І-ІІ ст..
Засідання 3. КВІТЕНЬ
Тема: Основні напрями та зміст
діяльності щодо забезпечення системи формування громадянськості в школярів.
Питання для обговорення:
-
Виховання громадянина України - головна мета
національного виховання;
-
Суть поняття
"громадянин", "громадянськість". Компоненти громадянськості
як інтегрованої якості особистості.
-
Соціальні фактори формування громадянськості. Фактори
формування учня як громадянина. Зміст процесу виховання громадянськості в
школі.
-
Формування в учнів національного світогляду,
громадянських поглядів і переконань на основі участі в дитячих об»єднаннях за
інтересами та упорядкування впливу
соціального середовища;
-
Державна символіка як фактор формування громадянськості.
Основні напрями діяльності педагога- організатора щодо формування в школярів громадянської
культури.
Практичне заняття
Представлення та захист педагогами –
організаторами електронних презентацій та портфоліо з досвіду роботи по
впровадженню в освітній процес сучасних інноваційних технологій.
Виховний захід.
Місце
проведення:
В.Ворітська ЗОШ
І-ІІІ ст..
Засідання 4.ГРУДЕНЬ
Семінар-практикум «Розробка
організаційно-функціональної структури виховного процесу школи»
Питання для обговорення:
-
Визначення пріоритетів з організації виховуючої
діяльності педагогів і учнів;
-
Створення суб'єкт-суб'єктних відносин у колективах
(учнівських, педагогічних).
-
Конкретизація мети, завдань на основі діагностики
виховуючого процесу, врахування реальних умов і можливостей школи, учнівських і
педагогічних колективів, батьківської громадськості;
-
Відбір змісту, оптимальних форм, методів, засобів
національного виховання, інтеграція діяльності всіх соціальних інститутів
виховання.
Круглий
стіл : Науково-методичне забезпечення національної
системи виховання. (Обговорення
результатів, обмін думками, досвідом роботи)
«Виявлення, апробація та
впровадження перспективного педагогічного досвіду:
«Захист моделі учнівського самоврядування в закладах освіти. Дитяче об»єднання «Волонтер»
Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст.».
ТРАВЕНЬ
Конкурс педагогічної майстерності
Конкурс педагогічної
майстерності педагогів – організаторів «Світ творчості»
Координатор роботи МО педагогів - організаторів М.Рудейчук
Координатор роботи МО педагогів - організаторів М.Рудейчук