-індивідуальні - самоосвіта, стажування, наставництво, консультації, творчі пари;
-групові постійно діючі – методичні (циклові)об’єднання, творчі динамічні групи, школи перспективного педагогічного досвіду , школи вищої педагогічної майстерності , семінари, ділові і рольові ігри, групові консультації, педагогічні студії, педагогічні майстерні, майстер – класи;
-колективні – педагогічні читання , науково –практичні конференції, методичні оперативні наради, виставки, екскурсії, лекторії, "круглі столи”, методичні фестивалі, педагогічні консиліуми.
Форми навчання позашкільних педагогів
-Дискусії. Вони сприяють вирішенню
таких завдань:
-Стимулюванню вільнодумства, максимальному залученню кожного педагога до конкретної творчої ситуації;
-Формуванню навичок об’єктивного аналізу складання педагогічних явищ;
-Методичний ринг – різновид дискусії;
-Ділова гра – репетиція педагогічної діяльності, котра дає змогу практично програти будь – яку конкретно ситуацію відповідно до мети , простежити процедуру створюваної ситуації в динаміці;
-"Творчі звіти” – це презентація роботи керівника творчого об’єднання за міжатестаційний період, демонстрація знань, володіння методикою проведення занять , ерудиції, дидактичних матеріалів;
-Тиждень перспективного педагогічного досвіду та тиждень молодого педагога.
-В рамках цих тижнів використовуються нетрадиційні форми надання методичної допомоги працівникам:
-День відкритих занять досвідчених педагогів;
-Панорама педагогічних знахідок (нестандартні заняття);
-Перекличка творчих справ;
-Творчі зустрічі молодих педагогів з їх наставникам за "круглим столом”;
-Виставки напрацьованих матеріалів;
-Конкурси, ярмарки педагогічної творчості;
-Панорама методичних знахідок;
-Презентація педагогічних новинок.
-"Мозкова атака” – метод , що спонукає до інтенсивного , творчого розв’язання проблем. Від дискусії відрізняється новизною проблем і відсутністю готових рішень, комплексним підходом до вирішення проблем, відсутністю критики.
-"Розв’язання педагогічних завдань” – одна із форм удосконалення педагогічної майстерності . Призначення : ознайомитися з особливостями педагогічного процесу, з його логікою, характером діяльності педагога й учня , системою їхніх взаємостосунків. Майстерність педагога виявляється в тому , як він аналізує, досліджує мету і завдання особистої діяльності.
-"Методичний фестиваль " передбачає велику аудиторію, ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.
-"Методичні посиденьки " форма методичної роботи, яка сприяє створенню сприятливого психологічного клімату в даній групі слухачів, а також виробленню правильного погляду "щодо певної педагогічної проблеми. Для обговорення на "Методичних посиденьках” пропонують питання , суттєві для розв’язання якихось вузлових завдань навчально – виховного процесу;
-"Методичний діалог” – це складова частина будь – якої форми методичного навчання , яка має теоретичне домашнє завдання. Рушійною силою діалогу з поставленої проблеми є культура спілкування і активність слухачів. На закінчення підводять підсумки з теми, приймають рішення про спільні дії;
-"Методичний аукціон”. За допомогою аукціону можна цікавіше побудувати проведення семінару – практикуму , обговорити труднощі. Мікро група чи окремий учасник висувають ідею , а "аукціонер” пропонує "удосконалити” її або замінити іншою. "Аукціон” проводиться доти, доки не вичерпаються ідеї – поправки. Найкращою ідеєю висувають таку, за яку проголосує більшість;
-"Методична оперативка”. При допомозі саме цієї форми роботи методисти забезпечують трансформацію в педколективи закладів інформації про нову літературу, методичні рекомендації, накази, інструкції , про нові методи і знахідки педагогів – новаторів;
-"Педагогічний КВК” – форма педагогічної роботи, яка сприяє активізації теоретичних знань , практичних умінь і навичок, створенню сприятливого психологічного клімату в групі педагогів;
-"Проблемний стіл”. Ця форма методичної роботи сприяє розвитку у педагогічних працівників прагнення до самоосвіти , до пошукових нових, результативніших методів роботи. "Проблемний стіл” проводиться за планом:
-повідомлення теми, постановка проблем;
-організація творчого діалогу, обмін думками з питань проблеми, яка розглядається:
-підведення підсумків та оцінка роботи учасників "проблемного столу”.
-Стимулюванню вільнодумства, максимальному залученню кожного педагога до конкретної творчої ситуації;
-Формуванню навичок об’єктивного аналізу складання педагогічних явищ;
-Методичний ринг – різновид дискусії;
-Ділова гра – репетиція педагогічної діяльності, котра дає змогу практично програти будь – яку конкретно ситуацію відповідно до мети , простежити процедуру створюваної ситуації в динаміці;
-"Творчі звіти” – це презентація роботи керівника творчого об’єднання за міжатестаційний період, демонстрація знань, володіння методикою проведення занять , ерудиції, дидактичних матеріалів;
-Тиждень перспективного педагогічного досвіду та тиждень молодого педагога.
-В рамках цих тижнів використовуються нетрадиційні форми надання методичної допомоги працівникам:
-День відкритих занять досвідчених педагогів;
-Панорама педагогічних знахідок (нестандартні заняття);
-Перекличка творчих справ;
-Творчі зустрічі молодих педагогів з їх наставникам за "круглим столом”;
-Виставки напрацьованих матеріалів;
-Конкурси, ярмарки педагогічної творчості;
-Панорама методичних знахідок;
-Презентація педагогічних новинок.
-"Мозкова атака” – метод , що спонукає до інтенсивного , творчого розв’язання проблем. Від дискусії відрізняється новизною проблем і відсутністю готових рішень, комплексним підходом до вирішення проблем, відсутністю критики.
-"Розв’язання педагогічних завдань” – одна із форм удосконалення педагогічної майстерності . Призначення : ознайомитися з особливостями педагогічного процесу, з його логікою, характером діяльності педагога й учня , системою їхніх взаємостосунків. Майстерність педагога виявляється в тому , як він аналізує, досліджує мету і завдання особистої діяльності.
-"Методичний фестиваль " передбачає велику аудиторію, ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок.
-"Методичні посиденьки " форма методичної роботи, яка сприяє створенню сприятливого психологічного клімату в даній групі слухачів, а також виробленню правильного погляду "щодо певної педагогічної проблеми. Для обговорення на "Методичних посиденьках” пропонують питання , суттєві для розв’язання якихось вузлових завдань навчально – виховного процесу;
-"Методичний діалог” – це складова частина будь – якої форми методичного навчання , яка має теоретичне домашнє завдання. Рушійною силою діалогу з поставленої проблеми є культура спілкування і активність слухачів. На закінчення підводять підсумки з теми, приймають рішення про спільні дії;
-"Методичний аукціон”. За допомогою аукціону можна цікавіше побудувати проведення семінару – практикуму , обговорити труднощі. Мікро група чи окремий учасник висувають ідею , а "аукціонер” пропонує "удосконалити” її або замінити іншою. "Аукціон” проводиться доти, доки не вичерпаються ідеї – поправки. Найкращою ідеєю висувають таку, за яку проголосує більшість;
-"Методична оперативка”. При допомозі саме цієї форми роботи методисти забезпечують трансформацію в педколективи закладів інформації про нову літературу, методичні рекомендації, накази, інструкції , про нові методи і знахідки педагогів – новаторів;
-"Педагогічний КВК” – форма педагогічної роботи, яка сприяє активізації теоретичних знань , практичних умінь і навичок, створенню сприятливого психологічного клімату в групі педагогів;
-"Проблемний стіл”. Ця форма методичної роботи сприяє розвитку у педагогічних працівників прагнення до самоосвіти , до пошукових нових, результативніших методів роботи. "Проблемний стіл” проводиться за планом:
-повідомлення теми, постановка проблем;
-організація творчого діалогу, обмін думками з питань проблеми, яка розглядається:
-підведення підсумків та оцінка роботи учасників "проблемного столу”.
Нетрадиційні форми
методичної роботи з педагогічними кадрами
·
Школа перспективного педагогічного досвід
·
Школа ефективного прогресивного педагогічного досвіду
·
Школа педагогічної майстерності
·
Школа комп’ютерної грамотності
·
Школа професійної майстерності
·
Творчі майстерні педагогів
·
ТГ (мобільна ТГ)
·
ТГ (динамічна ТГ)
·
Тимчасова науково-дослідницька група
·
Творча галерея
·
Психолого-педагогічний семінар
·
Семінар-практикум
·
Психологічний практикум
·
Постійно-проблемний семінар
·
Методичний ринг
·
Методичний дискусійний клуб
·
Методичний турнір
·
Методичний міст
·
Методичний бенефіс
·
Методичний аукціон
·
Методичний брейн-ринг
·
Фестиваль методичних ідей
·
Фестиваль педагогічної творчості
·
Панорама педагогічних досягнень
·
Методична панорама
·
Педагогічні гостини
·
Методичні гостини
·
Методичні посиденьки
·
Методична естафета
·
Коло ідей
·
Професійні педагогічні тренінги
·
Аукціон педагогічних ідей
·
Методичний фестиваль
·
Майстер-клас
·
Група взаємовідносин і підтримки (відвідування уроків атестуючого)
·
Педагогічна майстерня
·
Бенефіс педагога
·
Колективні презентації
·
Творчий звіт